Dag 6, 7 en 8 - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu Dag 6, 7 en 8 - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

Dag 6, 7 en 8

Blijf op de hoogte en volg Rowan

10 Maart 2016 | Costa Rica, Puntarenas

Ik heb tot op heden nog steeds niet tot de wekker kunnen slapen, steeds eerder wakker, ook omdat het best gehorig is overal. Maar goed, het is ook al vroeg warm en dan is het ook geen straf.
Op dag 6 zijn we van het ene hotel naar het volgende gereden. Onderweg zijn we nog ergens gestopt om iets te drinken en daar zaten verschillende ara’s en aapjes in de boom, heel erg leuk. Onderweg hebben we ook nog gestopt bij een waterval waar je heerlijk kon zwemmen en zonnen, echt een superplek. In de zon was het er zo’n 38 graden :D. In het hotel waar we later die dag aankwamen, in Rincon de la vieja, kwam ik tijdens mijn rondje al verschillende dieren tegen op het terrein: een witte eekhoorn (uniek voor Costa Rica), een agoeti, diverse leguanen en een motmot-vogel. ’s Avonds hadden we nog een verjaardag van een medereiziger en hebben we met z’n allen de zonsondergang gekeken, super!
Op dag 7 heb ik, jawel, paardgereden, mijn eerste keer. Ik vind het best spannend, maar we waren maar met z’n drieën, waarvan er een ervaren was. Zij heeft ons een beetje de houding uitgelegd en vervolgens zijn we gaan hobbelen, met een gids samen. Nou, die paden waren echt heel stijl, zowel naar boven als naar beneden, veel stenen en oneffenheden en we moesten zelfs een aantal keer door het water heen. In het begin moest ik even wennen, maar ik heb er uiteindelijk zo van genoten dat we ook te paard terug zijn gegaan (je kon eventueel ook te voet of met de tractor terug). Ondertussen kon je heerlijk zwemmen in een soort spa. Deze had verschillende baden met verschillende temperaturen. Ik heb eerst lekker wat gezwommen en daarna een beetje in het zonnetje gezeten. We hebben ook nog 4 toekans bij elkaar in een boom gezien, was helemaal prachtig!
Dag 8, vandaag was weer een reisdag. We hebben onderweg nog wel een wandeling gemaakt in het nationaal park van Rincon de la Vieja, waar we diverse zwavelbronnen gezien en geroken hebben en een poeltje dat stond te borrelen van de hitte van de vulkaan, dit was maar liefst 160 graden, dus niet echt om in te badderen :p. Nu zit ik in een hotelkamer in Puntarenas, nou, die is nog groter dan mijn huiskamer, ik heb een 3-persoonsbed, een walk-in closet en een bubbelbad…je hebt er helemaal niks aan, want je bent er maar 2 dagen, je leeft toch uit je koffer en voor een bad is het veel te warm (overdag 36 graden, zelfs ’s avonds nog +30 graden), maar het is leuk voor de foto’s. Morgen lekker een relax dagje, met een catamaran naar Isla Tortuga (waar een deel van Jurassic park is opgenomen) en daar de hele dag lekker op het strand hangen, alles verzorgd aan drankjes, hapjes, eten en cocktails, dus gaat helemaal goed komen. Pura Vida!

  • 13 Maart 2016 - 15:12

    Pa:

    Kei Skon meiske. Geniet er maar van. Mooie foto's. Ik geniet bijna met je mee. Alleen van de warmte zou ik hier al wat willen hebben.
    Groet XXX pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 31475

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: