Sagrada Familia en weer naar school - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu Sagrada Familia en weer naar school - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

Sagrada Familia en weer naar school

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

08 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Ik heb gisteren niks geen berichtje geplaatst, want we hebben dus echt absoluut niks gedaan, dus alles wat we gedaan hebben, kon ik er vandaag wel bijzetten.
Gisteren werd ik wakker en dacht dat het rond en uur of 10 zou zijn, maar toen ik op de klok keek, was het al HALF 1…zolang heb ik nog nooit uitgeslapen; ik zal het wel nodig hebben gehad. De rest van de dag hebben we gerelaxt op de bank en nog wat huiswerk gemaakt. We zijn alleen tegen etenstijd op en neer naar de supermarkt gelopen om eten te halen. Ik had spaghetti met champignons, cherrytomaatjes en room gemaakt… smaakte niet verkeerd, maar thuis is hij wel veel beter met crème fraiche, maar dat kennen ze hier niet. Ook moest ik vandaag wassen, dus ik dacht: als ik nou ’s nachts de was aanzet, kan hij morgen te drogen hangen. Rond 12 uur ben ik te bed gegaan. Vanmorgen werd ik rond 9 uur wakker en wilde mijn was op gaan hangen, maar hij had alleen maar water rondgespoeld, dus nu heb ik hem opnieuw aangezet en nu deed hij ineens wel…rare Spaanse apparaten, ik snap er niet heel veel van, maar zolang het werkt :P
We wilde eigenlijk vandaag naar het strand, maar omdat het zo bewolkt was, besloten we om naar de Sagrada Familia te gaan, dus zijn we rond een uur of 11 met de metro naar de kerk gegaan. Het was er echt topdrukte en wat ben ik blij dat mam en ik in februari al naar binnen zijn geweest, wij konden toen zo doorlopen, maar nu stond serieus de rij tot driekwart rondom de Sagrada, het was echt absurd…en binnen de hekken was het ook dringen…er konden amper mensen bij, zo druk…niet normaal. Maar omdat wij maar 2 uur hadden om rond te kijken, zijn we alleen buitenom gelopen, foto’s gemaakt en wat in de parkjes gezeten. Vervolgens wilde ik nog even naar een ziekenhuis in de buurt wat iets bijzonders moest zijn, maar hun wilde niet mee, dus ging ik er alleen heen. Het was echt een megacomplex, maar helaas ook goed ommuurd en dus was er niet heel veel te zien, maar wat ik kon zien, was inderdaad wel heel bijzonder. Heel veel verschillende gebouwen en het ziekenhuis is zo gebouwd, dat de meeste mensen die er liggen zon krijgen en hierdoor sneller beter zouden moeten worden :P Toen ik alles gezien had, ben ik met de metro terug naar huis gegaan en toen ik daar aankwam zat Tess op de trap…was ze haar sleutel vergeten…wat hebben ze hier toch met sleutels, de ene stopt hem in de koffer met het slot erop en de ander vergeet hem…ben ik nu aan de beurt? Ik kan het me niet voorstellen, maar zeg nooit nooit. Binnen hebben we geluncht en rond half 3 zijn we naar school gegaan. Daar heb ik als eerste naar het nieuwe excursieblaadje gezocht en YESSS het Dalí-museum staat erop…helaas niet de hele Dalí-route, maar dit zou ook al geweldig zijn…dus die heb ik al meteen gepland :D Toen ik in het klaslokaal kwam, bleek dat ik weer privéles had, dus des te beter en nu hebben we ons gericht op alle verleden tijden en wanner ze te gebruiken. Wel fijn dat we nu alleen op mijn zwakke punten focussen, de lerares wil in elk geval zorgen dat ik slaag, als de rest toch niet op komt dagen. Om 7 uur ben ik met de metro terug naar huis gegaan, heb ik nog even boodschappen gedaan om vervolgens een heerlijke sopfeta op tafel te zetten. Daarna heb ik mijn huiswerk gemaakt en ben ik nu klaar met vandaag. Ik ga zo naar bed, morgen is er weer een dag, met of zonder klasgenoten :P.


  • 09 Augustus 2011 - 09:17

    Jan En Ira:

    Helemaal goed dat je zoveel privélessen krijgt! Dan moet 't vast en zeker gaan lukken!! Geen wonder dat ze niet komen opdagen na die drankspelletjes, ha ha ha!! Mogen ze vaker doen :-)
    Gave foto's heb je gemaakt en groot gelijk dat je dan toch gewoon ergens heen gaat om iets te zien, ook al wil de rest niet mee! Jullie zorgen in elk geval goed voor de inwendige mens, klinkt goed wat jullie eten. Ja, Barcelona zal nu wel helemaal omver gelopen worden door al die toeristen! En je zult al een lekker kleurtje hebben inmiddels na iedere dag op het strand door te brengen! Lekker hoor! Beter dan hier, hier is 't prut, 't waait, 't regent en 't lijkt af en toe al herfst! Geniet nog maar fijn van je tijd daar!!!
    Liefs, Jan en Ira x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 31510

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: