Excursiedag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu Excursiedag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

Excursiedag

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

13 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Vannacht heb ik amper geslapen, omdat ik eerst niet aan de gang kon komen en vervolgens werd ik ’s nachts wakker gemaakt omdat hun thuiskwamen van het stappen, dus in totaal zo’n 2,5 uur geslapen. Kwart over 6 ging de wekker, alles klaargemaakt en om 7 uur met de metro naar Placa de Catalunya. Zoals gewoonlijk veel, maar nog geen 2 minuten later kwamen er al meer mensen aangelopen. Ook al stonden er bij onze school maar 2 mensen ingeschreven voor deze excursie, toch waren we in totaal met meer dan 60 man en moesten zelfs opgedeeld worden in 2 bussen. Alles was goed geregeld en de reis duurde 1,45 uur. Onderweg hebben we een filmpje over het leven van Dalí gezien en daarna heb ik nog wat bijgeslapen. Eenmaal in Figueres aangekomen, kregen we een half uur vrije tijd om eventueel wat te drinken en foto’s te maken, terwijl de gidsen de kaartjes op gingen halen. Rond kwart voor 11 heb ik het museum betreden en er was een route uitgezet, zodat je niks zou missen. Er waren veel interessante schilderijen en kunstobjecten bij, maar ook waren er afdelingen van andere kunstenaars die ik persoonlijk wat minder vond. Zo had je een hele verdieping waar een schilder alleen maar stenen had geschilderd maar allemaal in een ander figuurtje of opstelling. Ik heb natuurlijk weer een hele hoop foto’s gemaakt en ik zal er een aantal bij het verslag plaatsen die ik het meest boeiend vond, want allemaal wordt teveel :p. om half 2 moesten we weer verzamelen bij het afgesproken punt. Ik was wel iets eerder klaar met het museum, maar heb vervolgens heerlijk in de zon de foldertjes van het museum gelezen en mijn foto’s nogmaals doorgekeken. Na het museum zijn we naar een strand aan de Costa Brava gegaan met de bus. Het zand is hier veel lekkerder zacht dan bij ons in Barcelona en nu kon ik ten minste de zee horen, want hier heb je dus geen last van: ‘message, coco, cerveza…’ ;) Ik heb in totaal 2 uur in de zon kunnen liggen voordat we om 5 uur weer moesten verzamelen bij de bussen. Maar er altijd mensen te laat, dus we zijn om kwart over 5 vertrokken richting Barcelona. Onderweg hebben we Shrek 2 gekeken (in het Engels, met Spaanse ondertiteling, want Shrek is er dus niet in het Spaans ;p) Rond kwart over 7 waren we terug op het Placa de Catalunya en daar heb ik de metro naar huis gepakt. Eerst nog even wat boodschapjes doen en daarna naar huis, eten klaarmaken. Vandaag had ik een zelfgemaakt salade, met daarin sla (logisch :p), cesardressing, gamba’s, cherrytomaatjes en pizzacroutons…heerlijk! En zeker voor herhaling vatbaar. Ik ben nu nog alleen, dus ik ga proberen nog een schrijfopdracht te maken, voordat hun straks thuiskomen. Tot zover…hasta mañana!

  • 14 Augustus 2011 - 08:50

    Jan En Ira:

    Jeetje, wat vliegt de tijd! Nog maar een paar dagen naar school en dan alweer examen!! Wel gaaf dat jullie tussendoor ook nog tijd hebben voor de leuke dingen van het leven :-)
    Gave kunstwerken van Dalí hè? Heb je zijn parfumflesjes ooit gezien? Vroeger had ik er een hele verzameling van, jammer dat ik ze niet meer heb :-(
    Hoe gaat het met schrijven? Gaat dat een beetje gelijk op met het mondeling? In elk geval nog heel veel succes de komende dagen en geniet nog even lekker van het zonnetje! Stuur maar wat graadjes en straaltjes deze kant op, kunnen we hier heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed gebruiken, ha ha ha!! Liefs, Jan en Ira x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 31524

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: