3 uur gewandeld en heel wat geklommen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu 3 uur gewandeld en heel wat geklommen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

3 uur gewandeld en heel wat geklommen

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

14 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Vanmorgen wakker gemaakt doordat de huisvrouw aan het poetsen en schrobben was geslagen, omdat er vandaag een nieuw meisje zou komen. Maar ik ben lekker in mijn bed blijven liggen en heb nog heerlijk liggen doezelen tot half 12. Daarna ben ik opgestaan en heb me klaargemaakt voor mijn wandeling die ik uitgestippeld had, ik wilde namelijk nog een aantal Gaudí-huizen gaan bekijken en daarna naar park Güell gaan als het niet te ver was. Maar toen ik in de huiskamer kwam, bleek dat we eigenlijk moesten wachten op dat nieuwe meisje, omdat ze rond half 2 hier zou komen en dan moesten wij haar binnen laten…hoezo is dat mijn probleem? Ik heb plannen en dus ben ik rond kwart voor 1 naar de metro gegaan (die andere meiden zouden wachten op haar, maar eigenlijk vind ik dat die huisvrouw maar had moeten komen; toen wij hier aankwamen was er ook niemand :S) Ik heb de metro naar Palau Reial gepakt, vlakbij het Camp Nou stadion, maar deze keer ben ik de andere kant op gelopen. Eerst kwam ik bij een parkje uit, waar ook nog een kasteel en wat Gaudí-objecten te bekijken waren. Hier heb ik heerlijk wat rondgewandeld en wat me opviel is dat er hier heel veel papegaaien zaten…en herrie dat die maken…:p. Vervolgens ben ik doorgelopen naar het Pabellones Güell, met een grote ijzeren draak op de poort, die symbool staat als ‘guard of the yard’. Het was heerlijk rustig. Op internet stond al dat deze huizen minder bekend waren onder de meeste mensen en dat klopt, want tijdens de hele wandeling ben ik nog een stel Nederlandse mensen tegen gekomen en een chinees, verder niemand (tot bij park Güell natuurlijk ;) Toen ben ik doorgelopen via een grote weg naar een schoolgebouw, colegio Teresiano, en op het plaatje zag het er heel mooi uit, maar toen ik daar aankwam, was het nog steeds wel een mooi gebouw, maar de gemozaïkte gevels waren er niet meer. Het was wel hetzelfde gebouw, want de torentjes waren er nog, maar het was gewoon een stenen muur. Ik ben er helemaal omheen gelopen maar helaas geen mozaïk. Daarna was het een hele klim naar Bellesguard en op internet stond dat het in privéhanden was en dat ze soms het hek open hadden staan, zodat je iets kon zien…nu dus helaas niet en je zag dus ook echt niet veel, want het was goed beschut door de grote stenen muur. Maar zoals bij veel dingen steken de torentjes er wel hoog bovenuit, dus die heb ik elk geval op de foto, zodat ik bewijs heb dat ik er wel naartoe gelopen ben ;) Wat me ook opviel is als je gewoon aan het wandelen bent, je tussendoor ook heel veel bijzondere gebouwen ziet die het fotograferen waard zijn :p Na Bellesguard ben ik doorgelopen naar het park Güell en halverwege hoefde je alleen nog maar de stroom mensen te volgen, niet normaal zoveel. In het park nog wat rondgelopen en om kwart voor 5 terug gegaan naar huis, in totaal heb ik dus 3 uur gelopen en af en toe flink bult op. Ik heb nu wel echt alle huizen van Gaudí gezien die in Barcelona staan (volgens de kaart). Toen ik thuiskwam zat dat nieuwe meisje al te wachten, Kathe heet ze, 22 jaar en komt uit Duitsland. Als avondeten lag er een pizza op mij te wachten, maar nu moest ik eerst nog de oven aan zien te krijgen, aangezien je die ook met een aansteker aan moet maken en dan vooral niet te vroeg loslaten, anders gaat hij weer uit. Uiteindelijk is het allemaal (ongeveer) goed gegaan en had ik een heerlijke pizza. Wel waren er delen een beetje erg aangebrand, maar hij werkt, dus dat is fijn :p Nu zit ik aan een heerlijk sappige watermeloen mijn beentjes te laten rusten, want halverwege leek het alsof ik kramp zou krijgen, dat heeft gelukkig niet doorgezet, maar ik hoop dat het vannacht ook wegblijft. Ik zal wat foto’s erbij zetten, zodat je kan zien over welke gebouwen ik het heb gehad. Adiós!

  • 15 Augustus 2011 - 10:57

    Jan En Ira:

    Zo, je hebt er weer een prachtige trippel op zitten Rowan! En onderweg weer allerlei geweldig mooie panden kunnen bekijken. Je hebt groot gelijk om gewoon aan je wandeling te beginnen, wanneer er een nieuw iemand komt, dan moet die toch worden opgevangen door de huisbaas of concierge? Afijn, zo was 't ook opgelost :-)
    Wel slim om de hele stad te voet te doen, want zo krijg je tenminste ook "alle verborgen schatten" te zien! Geniet nog even verder, doen wij hier wel met jouw gezellige reisverslagen en mooie foto's!
    Liefs, Jan en Ira x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 31500

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: