Wat een baaldag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu Wat een baaldag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

Wat een baaldag

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

16 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Vandaag was op zich een rustige dag, nog maar 2 dagen naar school en al aftellen tot zondag. Uitgeslapen tot 10 uur, huiswerk geleerd en rond half 3 naar school. Voor de pauze was er niks aan de hand; gewoon huiswerk nagekeken en luisteropdracht gemaakt. Ik had nog helemaal nooit gevraagd wanneer we de uitslag van het examen krijgen, dus toen de pauze begon, vroeg ik het aan de lerares… “cuando recibimos el resultado del examen? Entre los sesenta y noventa días…PARDON?! 60 tot 90 dagen… Ik heb het nodig in september en vanaf toen was het mis. Ik heb de hele 2e helft van de les niet echt meer na kunnen denken en zat alleen maar te denken wat ik kon doen…maar er valt weinig aan te doen, want de uni Utrecht accepteert alleen hard bewijs en de DELE-commissie heeft z’n tijd ervoor, omdat het een internationaal officieel diploma is. Maar waar ik echt met mijn verstand niet bij kan, is waarom het zo lang moet duren: het examen duurt welgeteld 4 uur, alles multiple choice, dus om na te kijken duurt het ongeveer de helft, niet meegerekend dat het door machines nagekeken wordt, waardoor het niet langer dan 10 minuten hoeft te duren. Maar goed, ik ben nu alleen teleurgesteld en heb zelfs een extra examen aangevraagd om m’n goede wil aan de uni Utrecht te tonen, maar dat is toch niet voldoende…maar ik ga er echt alles aan doen. Maar de lerares zegt ook steeds dat ik niet hoger zit dan niveau B1, dus als ik haar moet geloven ga ik het helemaal niet halen…maar goed, geen conclusies trekken voordat het zeker is (over 60 dagen :S) Toen ik thuiskwam heb ik eerst het eten klaargemaakt, macaronischotel, want iedereen had honger en daarna ben ik mijn huiswerk gaan maken. Morgen is dus helaas niet mijn laatste dag school, omdat ik vrijdag dat extra examen heb en daarna gaan we het bespreken. Vrijdag krijg ik dan als het goed is wel een certificaat met het (hopelijk goede) niveau erop.
Ik weet dat dit niet zo’n leuk reisverslag is, maar ik moest het even kwijt, dus vandaar. Hopelijk morgen weer een leuker verslag. Hasta mañana!

  • 17 Augustus 2011 - 07:49

    Jan En Ira:

    Oh, da's inderdaad behoorlijk balen wanneer je zo lang moet wachten tot je eindelijk het eindresultaat krijgt zeg! Hoe dan ook, je hebt je best gedaan op alles, meer kun je niet doen! En laat nou die negatieve gedachten maar lekker varen, gewoon nog genieten van je laatste dagen in Barcelona. En bedenk één ding: alles komt uiteindelijk GOED! Veel succes, we duimen voor je!
    Liefs, Jan en Ira x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 31504

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: