De dag van het mondeling - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu De dag van het mondeling - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

De dag van het mondeling

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

18 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Vannacht erg onrustig geslapen en vanmorgen toen ik wakker was, maar meteen opgestaan, want als ik blijf liggen ga ik prakkeseren. Eerst een klein uurtje geleerd en daarna besloten even mijn gedachten te verzetten door iets leuks te kijken, want aan een mondeling kun je niet heel veel leren. Ik ben rond half 3 vertrokken, omdat ik een kwartier voor de afgesproken tijd aanwezig moest zijn en ik wist dat ik een half uur met de metro moest en vervolgens nog een half uur lopen. Ik was om half 4 bij het Don Quijote-gebouw en er stond gewoon nergens aangegeven waar ik naar toe moest en er was geen receptie ofzo. Maar iemand kwam van boven, dus ik ben ook maar naar boven gelopen en daar zaten 2 mensen waar ik me schijnbaar bij moest melden. Ik moest mijn paspoort laten zien en de bevestiging en toen zeiden ze dat ik beneden nog een kwartier moest wachten. Beneden op een bank gaan zitten en nog even alle tips van lerares doorgenomen en na een kwartier weer terug naar boven. Nu kreeg ik stencils mee en moest ik in een kamertje gaan zitten om een van de thema’s die op die stencils stonden voor te bereiden. Er lag een stapeltje papier en ik mocht wat notities maken om mee te nemen naar het mondeling. Hiervoor kreeg ik een kwartier en na dit kwartier werd ik opgehaald door een vrouw die me naar een andere kamer begeleidde. In deze kamer zat nog een vrouw die notities maakte van het gesprek maar verder geen rol heeft gespeeld in het mondeling. Eerst hadden we een introductiegesprekje waarin ze me vroeg waar ik woonde en waarom ik Spaans had gekozen en van die soort vragen. Daarna kreeg ik een a4-tje met 2 kleine verhaaltjes (als plaatjes) waar ik er één van moest kiezen en dat verhaaltje moest ik dan vertellen aan de hand van die plaatjes. Maar ik moest stiekem lachen, want precies deze hadden we in de klas al gehad en besproken en normaal zijn deze examens strikt geheim, maar gelukkig heeft onze lerares daar schijt aan gehad en daarom was ik nu gerustgesteld en kon ik het nagenoeg zonder stotteren vertellen. Natuurlijk zijn er altijd foutjes die je achteraf pas doorhebt of woorden die je achteraf pas weer weet, maar over het algemeen ging het best goed :D. Het tweede gedeelte van de mondeling was dus het verhaaltje wat ik voor mocht bereiden. Eerst moest ik mijn verhaal vertellen en daarna hadden we er een dialoog over. Maar ik had het thema gekozen over plekken om te leven, wat ging over waar ik geboren ben, waar ik nu woon en waar ik het liefst zou wonen, en dus was het allemaal eigen mening en dus konden ze daar niet echt over discussiëren. Ook had ik het idee dat er een beetje werd gehaast, dus dat ik (voor het eerst) ook teveel/te lang aan het praten was, want alles liep echt precies op tijd. Na het mondeling werd er gezegd hoe laat ik morgen op school moest zijn en daarna kon ik gaan. Ik liep met een glimlach de deur uit en was best tevreden. Daarna om kwart voor 5 met de metro naar huis en daar heb ik even helemaal niks gedaan, lekker uitgerust. Om 7 uur hebben we met z’n alle gegeten en daarna heb ik 2,5 uur zitten leren voor de examens voor morgen. Vervolgens heb ik niet veel meer gedaan, beetje gerust en gedoucht en dadelijk op tijd naar bed, want morgen moet ik om kwart voor 7 op. Allemaal duimen, want dat heeft vandaag ook goed geholpen. Nog bedankt daarvoor! :D Hasta mañana.

  • 18 Augustus 2011 - 22:40

    Rene Geurts:

    hola! rowan,

    ik wensje veel succes metje examen vandaag,ik zal voorje duimen.

    tot gauw groetjes rene.

  • 19 Augustus 2011 - 07:10

    Jan En Ira:

    Fijn te horen dat het allemaal zo soepeltjes is gelopen, da's weer een hele pak van je hart hè? Nou, met zoveel moed van gisteren moet het vandaag toch ook lekker lopen zou ik zo zeggen!! We gaan dus weer duimen voor je, buena suerte!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 31497

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: