De laatste dag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

21 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Vanochtend heerlijk uitgeslapen en ik ben vannacht niet eens wakker geworden van dat mijn kamergenoot vertrok om half 3 vannacht, aangezien haar halve koffer nog door de kamer lag…ik heb haar niet gehoord. Dus toen ik opstond rond 10 uur waren we nog maar met z’n 3en. Ik heb vast het grootste gedeelte van mijn spullen in de koffer geladen, omdat ik die toch niet meer zou gaan gebruiken. Daarna heb ik een ontbijtje gemaakt van mijn overgebleven eieren en een tomaatje. Rond 12 uur ben ik naar het strand gegaan en heb van het Nederlandse meisje afscheid genomen, omdat die vandaag om half 2 weg zou gaan. Op het strand was het echt heel erg warm, amper uit te houden, want het was iets van 33 graden en géén zuchtje wind. Toch heb ik het 3 uurtjes vol kunnen houden, maar had graag langer gebleven. Vervolgens ben ik een ijsje gaan halen en heb deze op een bankje in de zon met uitzicht op zee op zitten eten. Rond half 5 was ik thuis en ben ik even gaan rusten, want op het strand heb ik niet echt rustig kunnen liggen, en rond 6 uur/half 7 heb ik mijn laatste avondmaal naar binnen gewerkt. Ik had eerder die dag met mijn laatste overgebleven huisgenoot afgesproken om naar de Fontana Magica en de Sagrada Familia te gaan ’s avonds en dus zijn we rond kwart voor tien met de metro daarheen gegaan, omdat het toen pas echt donker was. Maar toen we in de metro wilde stappen was het propje vol…en iedereen ging er dus ook bij die Fontana Magica uit. Ik dacht, dat zal toch vast niet allemaal daar heen gaan…wel dus! Niet normaal hoeveel mensen! Niet te omschrijven, maar als je er bent geweest…heel dat plein en de weg er naar toe, alles stond zo’n beetje vast. Maar we hebben toch wat foto’s kunnen maken, helaas zijn onze camera’s te slecht om echt mooie foto’s te maken in het donker, maar we hebben in elk geval bewijs dat we er zijn geweest. Filmen ging zelfs beter dan foto’s, maar dat neemt ook veel meer plaats in beslag ;) Van die fontein hadden ze een soort showtje gemaakt, het was een soort water ballet, maar dan echt letterlijk. Veel verschillende kleuren, bewegingen en hoogtes en laagtes van het water, echt schitterend! Na ongeveer een half uur zijn we terug naar de metro gegaan en konden we weer proppen, want het loopt dus serieus de hele tijd, non-stop, gewoon door, heen en terug. Bij de Sagrada Familia was het echt het tegenovergestelde van de Fontana Magica…er waren in totaal 5 mensen, waarvan 2 toeristen :p. En wij hadden wat foto’s gemaakt, maar echt maar net een paar en viel het licht uit, en ik dacht: ow zul je net zien…maar bleek dat het al 12 uur was…jammer! En dat andere meisje was er nog helemaal nooit geweest, dus zijn we er toch een keertje omheen gelopen en vervolgens hebben we de metro weer terug naar huis genomen. Om half 1 waren we thuis en ik heb een heerlijk avond en afsluiting gehad van een geweldige, vermoeiende en leerzame 3 weken. We hebben heerlijk kunnen kletsen en foto’s kunnen maken en ook om half 1 was het nog heet buiten. Wat een avontuur! Morgen zal ik rond half 1/1 uur met de metro en de aerobus naar huis op aan gaan en om 16.10 kom ik daadwerkelijk jullie kant op :D.
Hartelijk bedankt aan diegene die mij gesteund hebben met berichtjes en duimsessies :D en tot de volgende reis maar weer.
Adios!

  • 21 Augustus 2011 - 09:18

    Jan En Ira:

    Mocht je dit nog lezen voor vertrek Rowan, dan wensen we je in elk geval een hele goede terugreis toe! Wat zijn die weken toch voorbij gevlogen! Je hebt er in elk geval weer een prachtervaring bij meisje!! Ga lekker nagenieten van alles wat je hebt geleerd, gezien, meegemaakt, wij zien je straks in ons eigen landje wel weer een keer!
    Liefs, Jan en Ira x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 31506

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: