Estoy aquí - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu Estoy aquí - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

Estoy aquí

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

31 Juli 2011 | Spanje, Barcelona

Hola gente,

Hier vanuit het heerlijke Barcelona, 26/27 graden, maak ik dan mijn eerste reisverslag. Ik zit nu lekker rustig op de bank van het kleine, gezellige, echt Spaanse appartementje en ben aan het uitrusten van een toch wel vermoeiende dag. Vanochtend vroeg wakker en dus maar alles nog een keer gecheckt en de laatste spulletjes ingepakt. Daarna nog een laatste keer met de hond gaan wandelen en vervolgens rond half 11 door pap, mam en Lisan naar het vliegveld in Düsseldorf gebracht. Daar, na de douane, rustig een muziekje geluisterd en vervolgens om 1 uur het vliegtuig in. Ook in het vliegtuig wat geslapen en muziek geluisterd en rond 10 voor half 3 geland in het zonovergoten Barcelona :D! Mijn koffer was er binnen de eerste tien, dus kon ik vrijwel direct doorlopen naar de uitgang. Maar omdat ik niet zeker wist waar ik naar toe moest, toch maar EVEN naar de toeristeninformatiedesk…nou daar heb ik wel 3 kwartier staan wachten, voordat ik aan de beurt was en vervolgens kreeg ik alleen een plattegrondje mee en de informatie dat ik buiten de deuren van het vliegveld, een stukje verder naar links moest lopen om bij de Aerobus uit te komen…
Eenmaal in de Aerobus, direct naar het ‘plaza de cataluña’ gebracht en daar op zoek naar een taxi. Redelijk snel gevonden, want nog een beetje onwennig over wat te doen…maar hij zou mij voor 12 euro naar het appartement brengen. We waren er in ongeveer 10 minuten en voor de deur zat al een ander Nederlands meisje te wachten, want schijnbaar was de eigenares er nog niet. Zij had haar al gebeld en ze was onderweg en nog geen 2 minuten later was ze er. Een heel erg aardig vrouwtje, die ons de sleutel gaf en ons naar de verdieping wees. Ook heeft ze ons nog een rondleiding door het huis gegeven, over hoe alles werkt en wat waarvoor gebruikt wordt… Alles ziet er echt heel erg ouderwets uit, want de oven moet je nog met een vuurtje aanmaken en de wasmachine (die er gelukkig dus wel inzit) moet je maar net op de goede stand zetten, zodat hij het gaat doen, maar alles werkt en alles is gewoon groot genoeg voor vier personen.
Eenmaal in het appartement, hebben we alle kasten ingeruimd, de koffers leeg geruimd en weggezet om daarna op zoek te gaan naar een supermarkt of een eettentje. Er zat nog een andere jongen in het appartement, maar die was er op dit moment nog niet, dus die konden we ook nog niet begroeten, en later op de avond zou er nog een andere jongen uit Japan komen. Helaas is op zondag een hele hoop gesloten en dus moesten we een eindje wandelen tot we bij een barretje aankwamen waar we een broodje ham en kaas en een cola hebben besteld. Ik ben wel blij dat ik toch nog een Nederlands meisje erbij heb, want nu kunnen we elkaar toch wat meer begrijpen en elkaar helpen met bepaalde zinnen en woorden. Nadat we klaar waren met eten zijn we even bij zo’n ieniemienie supermarktje wat wel open was op zondag, wat drinken, chips en brood met beleg voor morgen wezen halen. Ook zijn we alvast naar het metrostation gelopen om een metrokaart te kopen voor tien ritten. Toen we terug kwamen in het appartement, was die jongen die er al verbleef er en hebben we met hem kennis gemaakt. Hij komt oorspronkelijk uit Singapore, maar woont in New York. Vanaf nu zijn we op Engels verder gegaan en rond kwart voor 9 ging de bel, dus wij dachten dat dat die jongen zou zijn die ook vandaag aan zou komen. Maar diegene die voor de deur stond was een meisje uit Duitsland, dus volgens mij had de eigenaresse zich een beetje vergist :p, maar goed ook gezellig. Vervolgens hebben we haar het huis laten zien en zijn we met z’n vieren aan de praat geraakt. Die jongen uit singapore, Sem, is 38, nou hij lijkt wel 25, maar hij is wel heel erg aardig en zorgzaam, het Duitse meisje, Katha, is 22 jaar en het Nederlandse meisje, Tess, is 23. Volgens mij worden dit best wel relaxte weken zo met de mensen waarmee ik ‘samen woon’, ik heb er in elk geval een goed gevoel over. Ik moet alleen even kijken hoe ik op school ga komen, maar dat ga ik morgen wel weer zien.
Nou, voor vanavond alvast lekker slapen en waarschijnlijk tot morgen weer.

Groetjes, muchos besos,
Rowan

  • 01 Augustus 2011 - 07:04

    Jan En Ira:

    Hi Rowan!

    wat heerlijk om te horen dat je in elk geval goed bent aangekomen op je plek van bestemming en al meteen kennis hebt gemaakt met leuke mensen! Een goed begin is dus gemaakt!!
    Gaan jullie allemaal naar dezelfde school of volgen jouw medebewoners elders een opleiding? Het is inderdaad wel prettig dat je een beetje elkaar kunt helpen links en rechts, zeker in het begin, dat zal straks allemaal wel een stuk gemakkelijker worden.
    Hoe zit je schoolschema in elkaar? Heb je ook nog wat vrije tijd om gewoon wat leuke dingen in de stad te gaan doen bijvoorbeeld? Of eens de bus te pakken naar het Dalí museum?
    Vinden het erg leuk om je verhalen te lezen, dus mocht je tijd hebben: hou ons maar op de hoogte!
    Heel veel plezier daar en veel succes!!
    Liefs van Jan en Ira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 31633

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: