Eerste dagen Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu Eerste dagen Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Costa Rica

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

05 Maart 2016 | Costa Rica, San José

De eerste dag was ik al helemaal kwijt aan het vliegen. De eerste vlucht ging nog wel, met entertainment en nog in de vakantiestemming. De tweede vlucht was stukken minder, omdat je ook tussenin al langs moest wachten en ik was ook echt al heel erg moe en voordat ik in bed lag, was ik al 26 uur wakker ondertussen. Je zou zeggen dat je dan goed kunt slapen, maar helaas was dat niet het geval. Maar ik was niet de enige van de groep. We hebben een hele leuke groep, best divers en komend uit het hele land. We zijn met 19 personen en we hebben ook een hele leuke reisleider Willem. Die weet echt heel erg veel te vertellen en doet ook leuk mee met de groep, super!

De tweede dag heb ik heerlijk ontbeten in de zon en zijn we naar Grecia geweest, bekend om zijn metalen kerk, heel bijzonder! Daarna zijn we nog naar Sarchí geweest, bekend om zijn handgemaakt ossenkarren, die ze tot op de dag van vandaag nog zelf maken en beschilderen. In die fabriek hebben we een rondleiding gehad en heb ik al mijn eerste souvenir gescoord. Als laatste zijn we nog naar een koffieplantage geweest bij een meneer thuis en daar kregen we een lekkere lunch en een rondleiding over de plantage. Nu zijn we doorgereden naar ons hotel in la Fortuna. Helaas was de vulkaan in wolken gehuld, dus de foto moet nog even wachten.

Vandaag, dag 3, zijn we een boottocht gaan maken op de Caño Negro waar we de volgende dieren hebben gespot: brulapen, kaaimannen, ijsvogels, Christushagedis, slangenhalskop, slingerapen, twee teen luiaard, jacana's, schuitbekreiger, langeneusvleermuis, nachtzwaluw, groene reiger en kiskedi. Bijna overal heb ik foto's van kunnen maken, alleen soms was het zo moeilijk te zien door de bomen, dat ze niet allemaal even goed gelukt zijn en de vogels zitten helaas ook niet stil. Na de boottocht ben ik met 4 andere naar de Kalambu Hot springs geweest, dit zijn baden die opgewarmd worden door de vulkaan en het was inderdaad best warm. Heel erg leuk aangelegd met glijbanen, die heb ik natuurlijk ook uitgeprobeerd en daarna heb ik gewoon heerlijk gezwommen. 's Avonds zijn we nog heerlijk gaan eten en nu ga ik me weer klaar maken voor de volgende dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 31528

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: