vanuit Cuba - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu vanuit Cuba - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

vanuit Cuba

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

24 Mei 2010 | Nederland, Helmond

Ola gentes,

Hier een berichtje vanuit het zonnige Cuba (+ 30 graden). Wij zijn goed aangekomen gisteren rond 6 uur, de tijd dat de meeste van jullie al in jullie bedje lagen (12 uur). Ik heb 18 uur in het licht gezeten. Vanuit het vliegveld, met de bus naar het hotel st. Johns in Havana. Met een gratis baco van het huis gewacht totdat we in konden checken en vervolgens naar de kamer.
Zag er gewoon goed uit, redelijk ruim. Wel een kleine badkamer, met een kapotte lamp en ijskoude douche, maar na dit gemeld te hebben bij de receptie , kwam er een meneertje die de lamp gefixt heeft. Rond half 4 jullie tijd nog wat gegeten en rond half twaalf, onze tijd, naar bed gegaan.

De volgende dag op tijd op, 7 uur, goed ontbeten met een ommeletje en geroosterd brood. Er was alleen helemaal geen druppel water, dus niet douchen, geen tanden poetsen, nada, noppes, no hay.

Vervolgens met de bus om 9 uur naar de talenschool. Hier kennis gemaakt met de leraren en we werden in groepjes onderverdeeld, want zo'n grote groep lesgeven, gaat bijna niet. Ik werd in de gevorderden groep geplaatst, op zich een eer, maar eenmaal in de les, kon ik echt de helft niet verstaan, maar dat werd gedurende de les wel beter, was waarschijnlijk even wennen.
Na de les gelunched met een broodje ham en een tukola (smaakt naar kindercola) en door naar de eerste tour door een leerling door Havana. Het was lekker heet, geen wolkje aan de lucht, maar de tour was echt veel te langdradig en ze vertelde bijna niets, ik weet nu (helaas) nog heel weinig over Havana, maar goed, daar hebben ze internet voor uitgevonden. Ook al heel veel foto's gemaakt en geld gewisseld (hele goede wisselkoers gevonden)

Na de tour terug naar het hotel, bikini aan getrokken en in het zwembad (op het dak, vol in de zon) geplonst. Even lekker anderhalf in de zon gezeten tot sluitingstijd (6 uur). Echt heerlijk, tussendoor nog (mijn eerste) mojito en de zon, al heb ik het idee dat ik nog helemaal niet verkleurd ben, aangezien ik me flink ingesmeerd had. We hebben ook nog drie weken te gaan, dus dat zal best wel goedkomen :p.

Het is nu bijna 8 uur en we gaan zodadelijk naast het hotel een hapje eten, ik denk dat ik een pizza neem, lekker hawaii met champignons :p als ze dat hebben ;)

Ik heb het zeker naar mijn zin en geniet volop! Vooral nadat ik de toets spaans heb gehad en mijn rondleiding, donderdag, dan heb ik echt vakantie en kan ik totaal genieten.

Ik mis jullie en hou van jullie en ik zie jullie snel weer. Ik zet de foto's online zodra ik er tijd voor heb. Internet is hier toch redelijk snel en het valt allemaal reuze mee.

Adios y muchos besos, Rowan

• 25 Mei 2010 - 06:08

Mams:

Ik ben blij te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. En natuurlijk komt die Spaanse les helemaal goed; dat went snel. Ik denk veel aan je en zou zo mee hebben gewild, maar goed hier moet ook gewerkt worden... Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

Liefs en dikke knuffel.

• 25 Mei 2010 - 09:20

John:

gelukkig goed aan gekomen nou veel plezier en niet tebruin terug komen ok gr. en veel plezier