nog maar 2 schooldagen... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu nog maar 2 schooldagen... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

nog maar 2 schooldagen...

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

13 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Uitgeslapen tot 10 uur, beetje geleerd, beetje op internet gezeten en om half 1 met de metro naar school, waar ik afgesproken had met een klasgenootje. Wij moesten namelijk tussen 11 en 17 augustus ons schema en studentnummer ophalen voor het DELE-examen. Wij zijn met de metro naar de talenschool gegaan en het was wel even zoeken, maar uiteindelijk toch gevonden. Daar aangekomen was het half donker en we zagen niemand, maar er zaten ook zoveel verschillende bellen, dat we niet wisten welke we moesten hebben, dus allemaal aan het twijfelen en net op dat moment kwam er een jongen naar buiten, dus wij snel de deur tegen gehouden en we zijn gewoon naar boven gelopen :p. Op de eerste verdieping stond met grote letters op de deur DELE, dus wij daar aangebeld en toen er opengedaan werd, wisten we dat we goed zaten. We moesten onze namen geven en kregen een formulier met de data, de tijden en welk gebouw. Nu bleek dat we donderdag het mondeling hebben en de toets op vrijdag…dat betekent dat we dus nog maar 2 dagen naar school hoeven!!!! JIPPIE!!! Haha, niet dat het niet leuk en leerzaam is, maar ik ben er straks ook wel een beetje klaar mee. Vervolgens zijn we terug naar school gelopen, omdat het heerlijk weer was en we tijd zat hadden. Onderweg nog wat mooie gebouwen tegen gekomen en vlakbij school op een terrasje gaan zitten en wat gedronken. De ober sprak een beetje Nederlands, dus dat was wel grappig en met mijn klasgenootje, Gabriela, heb ik alleen maar Spaans gesproken, omdat zij nagenoeg geen Engels kent. Daarna zijn we naar de les gegaan en hebben we weer het mondeling geoefend. Voor de pauze ging het weer bijna fout, omdat ik me weer onzeker voelde, maar na de pauze ging het (super naar hun zeggen, maar) goed naar mijn zegge, omdat we nu 15 minuten voorbereidingstijd kregen (wat we op het examen ook krijgen, bij een van de 2 mondelingen) en dus kan ik me voorbereiden en nadenken over wat ik ga zeggen en als ik het spontaan moet doen, lukt het dus niet :(. Maar goed vandaag is het uiteindelijk goed gekomen en kan ik met een gerust hart aan mijn heerlijke weekend beginnen; wat inhoudt dat ik morgen rond kwart over 6 op moet staan, om de bus te halen naar het Dalí-museum…hiephoi! En na het museum gaan we naar het strand aan de Costa Brava. Voor zondag heb ik in de planning staan het Park Guëll en nog wat andere Gaudí-huizen, maar dat ligt een beetje aan hoe ver alles weg ligt. Wel hebben we nog voor 5 uur aan huiswerk gekregen en heb zojuist al een gedeelte gedaan, maar ga dadelijk even rustig mijn avond afsluiten met een serie of zo en ik maak het vooral niet te laat aangezien mijn wekker vroeg afgaat. Ik hoop dat we foto’s mogen maken in het museum; zo ja, zul je morgen het resultaat zien, zo niet…helaas, maar we duimen ervoor, toch? Hasta mañana!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 31521

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: