dag 3 San Gimignano en Volterra - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu dag 3 San Gimignano en Volterra - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

dag 3 San Gimignano en Volterra

Blijf op de hoogte en volg Rowan

01 Augustus 2012 | Italië, Montecatini Terme

Ik had de wekker gezet om 10 voor 7, maar ik was een uur van te voren al wakker en kon ook niet meer slapen. Ik heb nog wel in bed gelegen tot half 7 en toen ben ik maar opgestaan en heb ik alles rustig ingepakt en ben ik gaan ontbijten. Om 5 over half 9 zijn we naar de bus gegaan en om kwart over 9 zijn we vertrokken, op weg naar San Gimignano. Om half 11 kwamen we aan in San Gimignano en daar ben ik met Herma, Jeannette en Dirk-Jan de stad ingelopen. We hebben heel wat foto’s gemaakt en het is een heel leuk stadje, met een gezellig sfeertje, leuke winkeltjes en een aantal bezienswaardigheden. Ik wilde graag in de Torre Grossa, want het uitzicht scheen heel erg mooi te zijn, maar toen ik daar aankwam, bleek dat het €7,- koste en dat heb ik toch maar niet gedaan. Om kwart voor 12 zijn we even op een terrasje gaan zitten om iets te drinken. Ik wilde nog graag even naar de ruine op zoek, de rest had geen zin om mee te gaan en dus ben ik even gaan zoeken en rondkijken. Gelukkig heb ik hem kunnen vinden en heb wat foto’s gemaakt, en hier was het uitzicht net zo mooi en wel mooi gratis :p. Toen ik hier klaar was, ben ik terug gelopen naar de bus. Om 5 over 1 zaten we weer in de bus en waren we op weg naar het volgende plaatsje namelijk Volterra. Hier heb ik heel wat rondgelopen eerst, maar er was niet heel erg veel te zien, het had niet zoveel bezienswaardigheden als de vorige plaats en het enige wat ik wel wilde zien, dat kon ik niet vinden, namelijk een amfitheater. Nadat ik het stadje zo ongeveer gezien had, ben ik bij een restaurantje gaan eten. Om 5 voor 4 zaten we in de bus en om 4 uur zijn we vertrokken. Ik was moe maar voldaan en heb dus nog een tijdje liggen slapen/dutten in de bus. Onderweg kregen we nog te horen dat we morgen vroeg heeeeeeeel erg vroeg op moeten, omdat we morgen naar Elba gaan en de boot vertrekt om 9 uur en dan moeten wij op tijd zijn, anders hebben we pech, dus we moeten morgen om 10 voor 6 ontbijten en 10 voor half 7 weg, jippie! Om 6 uur waren we terug bij het hotel en toen ben ik gelijk door naar mijn kamer gegaan om even een momentje voor mezelf te creëren. Tegen half 8 ben ik naar beneden gegaan om te dineren en nu kregen we pas ons welkomstrankje, terwijl wij er al meer dan een dag waren. Nu dus nog even een kwartier daar gezeten en vervolgens zijn we met z’n allen gaan eten. Als voorgerecht hadden we weer een saladebuffet, vervolgens een preisoepje, daarna penne met een sausje, om 9 uur hadden we iets brood-achtigs, wat op meatloaf moest lijken, met een tomatenpuree en frieten en als nagerecht kregen we een soort van tompouce, het was bladerdeeg met een kwarkje erin en besjes bovenop, het enige wat ik niet lekker vond was dus het vleesgerecht en dit heb ik dan ook niet helemaal op, de rest was heerlijk! Toen ben ik nog even op internet geweest om mijn mailtjes te checken en tegen half 11 ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 31505

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: