Dag 4 Elba - Reisverslag uit Piombino, Italië van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu Dag 4 Elba - Reisverslag uit Piombino, Italië van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

Dag 4 Elba

Blijf op de hoogte en volg Rowan

02 Augustus 2012 | Italië, Piombino

Om 10 over 5 ging de wekker en ik moest er echt direct uit, anders zou ik weer in slaap vallen, het was echt heel erg vroeg. Om 10 voor 6 zijn we gaan ontbijten en om kwart over 6 liepen we naar de bus. Onderweg hebben we nog de reisgids opgehaald en deze heeft een heleboel verteld over de omgeving, zij wist echt heel erg veel. Om half 9 kwamen we aan in Piombino waar we op de boot moesten stappen om naar Elba te komen. Om kwart voor 9 waren we op de boot en ik voelde me weer helemaal thuis (jaja, ik heb de hele reis gedacht een Miami :D), heerlijk uitwaaien. Om 10 over 10 waren we op Elba en de bus stond al klaar. We zijn met onze eigen bus gaan rondrijden en we hebben onderweg een hele hoop informatie gekregen van onze gids. Het enige jammere was dat het huis van Napoleon niet toegankelijk was en zelfs aan de buitenkant was er niks te zien, want ze waren het aan het restaureren en dus zijn we ook niet eens gaan kijken, want het is een klim van 1,5 uur in de volle zon, wel jammer maar helaas. Onze eerste stop was Marciana Marina. Hier kwamen we aan om 10 over 11 en hier konden we 3 soorten zoete wijn proeven en 4 soorten koek, maar ik heb alleen de zoete amandelwijn geprobeerd en deze was heel erg lekker! Daarna zijn we verder gereden naar Marina do Campo. Hier zijn we met de groep een hapje gaan eten. Het was best een eindje lopen, maar het was dan ook een lopend buffet en wijn en water zaten erbij. Ze bleven steeds maar meer eten brengen en het zag er allemaal heel erg lekker uit en was zeker ook lekker! Tegen half 2 waren we klaar met eten en heb ik mijn eerste ijsje van de vakantie gekocht, een meloenijs(je), nou, niet normaal, ik had het kleinste hoorntje en ze gooien er gewoon drie grote bollen ijs op, nou, het was in elk geval genieten! Nadat we dit plaatsje hadden verlaten, zijn we gegaan naar Porto Azzorro, maar hier was niet veel te beleven. Ik heb hier een klein museum bezocht waar ze edelstenen en zo hadden staan die ze in die plaatsen gevonden hadden, maar omdat het nu een natuurgebied was waar ze niet meer mochten graven, kwam er geen gesteente meer bij. Tegen 10 over half 4 moesten we weer naar de bus en zijn we terug gegaan naar de haven. Om 4 uur waren we daar en om kwart over 4 waren we op de boot. Er lag nog een heel mooi cruiseschip in die haven :D. iets voor half 5 zijn we weg gevaren en ook nu heb ik voornamelijk weer buiten gezeten, heerlijk in de zon, in 38 graden! Om kwart voor 6 waren we weer terug in Piombino en zijn we weer met de bus terug gegaan richting ons hotel. In de bus terug heb ik vooral veel geslapen, want ik was echt zo op, het is een lange vermoeiende dag zo. Toen we om 8 uur terug waren bij het hotel konden we direct aansluiten bij het diner, ook vandaag weer 5 gangen met een saladebuffet, een soepje, fusili met pestosaus, varkensvlees met botersaus en tiramisu en alles was heerlijk! Na het eten ben ik wel direct naar boven gegaan, want ondertussen was het al tegen 10 en ik was echt moe, dus ik ben ook vooral niet al te laat gaan slapen.

  • 03 Augustus 2012 - 09:41

    Jan En Ira:

    Hey Rowan!
    stuur maar wat van dat lekkere zonnige weer hierheen, maar 38 graden tegelijk hoeft nou ook weer niet, er mogen best wat graden bij de TNT blijven liggen ;-)
    Je ziet zo wel weer wat hè? Maar ja, dat is natuurlijk ook de bedoeling van het reizen!
    Het klinkt in elk geval heel afwisselend en da's leuk!
    Lekker blijven genieten!!
    LIefs, Jan en Ira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 934
Totaal aantal bezoekers 31621

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: