Dag 6, Carrarra en Pisa - Reisverslag uit Pisa, Italië van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu Dag 6, Carrarra en Pisa - Reisverslag uit Pisa, Italië van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

Dag 6, Carrarra en Pisa

Blijf op de hoogte en volg Rowan

04 Augustus 2012 | Italië, Pisa

Om kwart over 7 werd ik gewekt door de wekker en voordat ik me helemaal klaar had gemaakt voor het ontbijt was het 8 uur. Mijn ontbijt bestond vandaag (alweer) uit 2 toastjes, een croissantje met jam en een toetje. Om half 9 ben ik nog even naar de kamer terug gegaan om de tas te pakken, tegen kwart voor 9 ben ik naar beneden gegaan en in de bus gaan zitten, omdat we om 9 uur zouden vertrekken naar Carrarra. Carrarra is de stad van het marmer en de marmergroeven en rond 10 uur waren we daar. De bedoeling van vandaag was dat we in de bus bleven zitten en deze reed ons door de bergen heen waar het marmer uit gehaald werd en halverwege was er een klein plekje met een museum en een barretje. Wij zijn dus naar boven gereden, onderweg nog een fotomomentje gehad bij een van de ingangen van die marmergroeven en rond kwart voor 11 kwamen we boven aan bij het museumpje en zo. Eerst ben ik een winkeltje wat daarbij was ingegaan om alvast wat rond te kijken voor een leuk beeldje, aangezien de rest allemaal eerst naar het museum ging, en hier heb ik een leuk beeldje gekocht van de Toren van Pisa…ja, want ik dacht als ik die ter plekke moet kopen ben ik 3x zoveel kwijt en hier heb ik dan meteen iets van marmer, slim hè :p
Daarna ben ik ook even naar het museum geweest en hier kon je zien hoe de mensen vroeger gewerkt en geleefd hebben, en echt alles lag vol marmer. Vervolgens ben ik nog een bezoekje gaan brengen aan het toilet en dit was het mooiste toilet wat we tot nu toe gehad hebben want ook hier was alles van marmer. Het was ook wel een grappig gezicht, want alles zat onder het stof, zelfs de planten en de verkeersborden waren helemaal onder ‘gesneeuwd’. Om kwart over 11 moesten we alweer terug zijn bij de bus, zodat we terug naar beneden konden en onze weg konden vervolgen naar Pisa. Hier kwamen we om 10 over half 1 aan en ik ben samen met drie vrouwen rond gaan lopen, maar eerst vonden we het verstandig om een hapje te gaan eten en daarna pas de stad te gaan verkennen. We zijn bij een restaurantje gaan zitten waar ik een broodje ham met mozzarella en een sprite heb besteld en we hebben gezellig zitten kletsen en mensen zitten kijken, want er kwamen elke keer grote drommen mensen aan, echt niet normaal! Na het eten zijn we naar de kerk en de toren van Pisa gelopen en het is weer zo centraal gelegen, midden op een plein en verder alleen maar winkeltjes van hetzelfde er om heen. Natuurlijk hebben we de meest gemaakte foto ook maar even genomen en vervolgens hebben we een rondje er omheen gelopen en ondertussen hebben we wat winkeltjes bekeken. Om 5 voor 3 hadden we het wel gezien, want buiten deze drie gebouwen lag er ook niks in de buurt waar je binnen de afgesproken tijd naar toe kon en dus zijn we op een terras gaan zitten. Er kwamen steeds meer mensen van onze groep erbij zitten en om 10 over half 4 zijn we gezamenlijk naar de bus terug gelopen, want om 4 uur gingen we weer op weg naar het hotel waar we om 5 uur aankwamen. Om half 8 was er weer een 5-gangen diner voor ons klaar gemaakt, bestaande uit: een saladebuffet, wortelsoep, pasta met ham en erwtjes, een omelet met champignons en een flink stuk meloen. Vanavond ga ik dus lekker tv kijken en mijn Italiaans ophalen, want alle zenders zijn in het Italiaans en zonder ondertitels, super…
Ik heb in elk geval een heerlijke dag gehad en het was zeer de moeite waard!

  • 05 Augustus 2012 - 18:34

    Jan En Ira:

    Hi Rowan,

    en alweer een hoop dingen gezien, het klikt gelukkig erg goed met de mensen uit de groep, dat maakt het allemaal wel nét even gezelliger hè? Qua eten komen jullie echt niets tekort, er wordt goed voor jullie gezorgd. Lekker toch, dan heb je ook écht vakantie!!
    Liefs, geniet nog maar even door ;-) Jan en Ira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 31511

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: