Allerlei nieuwe dingen geprobeerd vandaag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu Allerlei nieuwe dingen geprobeerd vandaag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

Allerlei nieuwe dingen geprobeerd vandaag

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

05 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Vandaag geen wekker gezet, maar we hadden toch genoeg tijd om nog naar het strand te gaan. Wij zijn rond 11 uur vertrokken en hebben besloten een keer naar een ander strand te gaan, omdat dit misschien minder ver lopen was. De omgeving was daar veel mooier en het was inderdaad een stuk minder ver lopen. In de haven lagen allerlei dure schepen en in de verte zag je allemaal cruiseschepen en andere schepen echt heel mooi. Qua drukte maakt het niet veel uit, want op alle stranden is het heel erg druk. Wij zijn daar gebleven tot half 1 en daarna zijn Tess en ik weer terug naar het appartement gegaan en Catharina naar school. In het appartement hebben we nog wat gerust en geluncht en om half 3 weer terug gegaan voor de les. Het eerste gedeelte van de les had ik mijn mondeling en het ging redelijk. Tot de helft ging het best goed en als ik de overige studenten moet geloven, ging het gewoon (op niveau) goed, maar daarna wist ik steeds minder woorden en als ik dan teveel niet weet, gaat het in één keer naar beneden en is het zelfvertrouwen weg. Maar de lerares, de studenten en ik proberen allerlei trucjes te vinden om het goed te houden en als ik in de stress schiet dat ik dan een trucje heb om het weer goed te maken. Na de pauze kwam de lerares eerst met een snoepje om ‘tot rust’ te komen, haha…heel attent en ook had ze een stencil met grapjes erop en we moesten ze om de beurt voorlezen en toen vroeg ze aan mij welke ik het leukste vond; deze moest ik dan uitknippen en elke keer in mijn hoofd herhalen of lezen als ik in een moeilijke situatie zit. Die lerares is gelukkig heel meegaand en probeert je zo goed mogelijk te laten voelen, dus ik voel me wel op mijn gemak in de klas. Na 7 uur zijn we even terug gegaan naar het appartement om ons om te kleden en op te maken en vervolgens zijn we een straat verder bij een tapas bar gaan eten: HEERLIJK!!! En niet duur, we hadden allemaal een drankje en 4 gerechten voor €9,- p.p. We hadden Bravas, dat zijn een soort hele dikke frieten met mayo en ketchup, Chocos, dat zijn stukjes inktvis (i.p.v. ringen), Pinchos Moruno, stukjes vlees (ik weet niet precies wat het was, maar het smaakte naar shoarma; ik miste alleen de roze saus :p), ensaladita rusa, dit was een mix van heel wat dingen, maar de hoofdingrediënten waren erwten, mayo, aardappelen en krab en dat dan gemixt, heel apart, maar zeer aan te raden. Ook kregen we er nog een mandje brood bij. We hebben dus heerlijk gegeten voor niet al teveel geld. Nu ben ik weer thuis huiswerk aan het maken, maar gelukkig heeft de lerares een beetje rekening gehouden met dat we morgen om 9 uur beginnen en dat we morgenvroeg dus geen tijd hebben om nog huiswerk te maken. Maar ja, ik maak toch altijd alles op dezelfde dag. Dus morgen moet ik redelijk vroeg op, maar ik heb wel al vroeg weekend en heb met een klasgenootje afgesproken dat we na de les naar het strand gaan, mijn kleurtje weer een beetje bijwerken :D. Hasta manaña y ik zet zo snel mogelijk weer wat nieuwe foto’s erop.

  • 05 Augustus 2011 - 08:18

    Lisan:

    heey zus,

    ik ben trots op je dat het zo goed is gegaan en ik ben blij dat ze je allemaal goed helpen met allerlei trucjes. ga maar lekker luieren dit weekend en denk nu maar even aan jezelf.

    ik spreek je snel weer via skype.

    xxx je zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 31648

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: