beetje op verkenning voor schooltijd... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu beetje op verkenning voor schooltijd... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

beetje op verkenning voor schooltijd...

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

11 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Vandaag heerlijk uitgeslapen tot een uur of 10/half 11. Vervolgens ontbeten en gekeken wat ik vandaag eens zou gaan doen. Omdat mam en ik in februari nog niet alle Gaudí huizen en kastelen gezien hadden, wilde ik er vandaag alvast 2 bekijken en de anderen waarschijnlijk zondag, omdat die heel erg ver in het noorden liggen. Dus rond een uur of 1 ben ik op pad gegaan en heb de metro genomen die ik normaal ook neem naar school. In diezelfde straat een eindje verderop zit het Casa Calvet, heel mooi gebouw, maar je kon er helaas niet in; tegenwoordig is het gebouw het onderkomen van een restaurant. Vervolgens ben ik richting de Ramblas gelopen om naar het Palau Güell te gaan en onderweg nog een kaart voor oma gekocht. Wat was het druk op de Ramblas… niet normaal. Je hebt links, rechts en in het midden een stoep om te lopen, maar het was overal schuifelen, niet te filmen. Opeens werd ik geroepen: hé, Rowan…bleek het een klasgenootje van de Uni van Utrecht te zijn. Ze was gisteren aangekomen en was nu een beetje alles aan het verkennen…wat is de wereld toch klein. We hebben even staan praten, maar zij was met een vriendin en ik moest zo ook naar school. Ik ben toen verder gelopen naar het Palau Güell, maar ook daar was helaas niks te zien :( alleen de gemozaïkte torentjes. Je kon er ook niet omheen lopen, er was helemaal omheen gebouwd en er stond een rij voor de deur, dus waarschijnlijk is het zeker wel de moeite waard om binnen te kijken, maar daar had ik de tijd niet voor. Vervolgens ben ik door de mensenmassa weer terug naar school gelopen, waar ik deels de kaart voor oma al geschreven heb. De les was weer gewoon met z’n 3en en weer heel leerzaam. Om 7 uur met de metro terug naar huis, nog even naar de supermarkt voor boodschappen voor het diner en vervolgens door naar huis om het ook klaar te maken. Deze keer had ik spaghetti met (echte) tomaten, gamba’s, champignons en room. Hij was nu veel beter uitgevallen dan de vorige keer: veel smeuïger en die gamba’s doen het hem, hè ;)
Tijdens en na het eten mijn huiswerk gemaakt en daarna nog even een filmpje zitten kijken. Daarna heerlijk mijn bedje ingekropen om morgen weer fris en fruitig op te kunnen staan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 31647

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: