dag 1, 30 juli - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu dag 1, 30 juli - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

dag 1, 30 juli

Blijf op de hoogte en volg Rowan

30 Juli 2012 | Italië, Montecatini Terme

Dit is/wordt een verslag van mijn belevenissen in Toscane en dit is de eerste dag, dus het stelt nog niet veel voor...

Vanorgen heel erg vroeg op moeten staan, namelijk om 5 uur. Vervolgens heeft mama mij weggebracht om 10 over half 6 naar de Braak, waar we met de bus opgehaald zouden worden. halverwege kwamen we de bus al tegen en konden we erachteraan rijden en dus toen we op de parkeerplaats aankwamen, konden we ook weer heel snel vertrekken, namelijk om 6 uur. We moesten eerst nog mensen op gaan halen in Veghel, Uden en Nijmegen, voordat we naar de overstapplaats in Nieuw-Dijk konden rijden. Hier kregen we uitleg over hoe de overstap zou gaan verlopen. We kregen binnen een gratis kop thee en ik ging aan een tafel zitten waar ik al gauw meer mens en tegen kwam die met dezelfde reis meegingen. We hebben een half uurtje moeten wachten tot de bus kon gaan vertrekken om kwart voor 9. In het begin kon je merken dat mensen moesten wennen aan elkaar, maar de sfeer zit er steeds beter in naarmate de reis. De groep bestaat uit 38 mensen en het meerendeel is toch vrouw. We hebben een mannelijke reisleider en hij is best wel een grappig mannetje. Onderweg verteld hij ook het een en ander over de plaatsjes waar we doorheen komen en dus kom je nog eens wat te weten. De gemiddelde leeftijd ligt wel dik boven de 50, maar het zeker een gezellige boel. Om 9 uur zijn we vertrokken met de bus en om 10 voor half 11 hadden we de eerste stop. Vervolgens hebben we een lunchstop gemaakt om kwart voor 1 en daar heb ik een kopje tomatensoep en een broodje gekocht en ben ik bij een groepje vrouwen gaan zitten. Er werd volop gepraat en het is grappig dat sommige mensen lijken op mensen die je kent qua uiterlijk en karakter :p. Om kwart over 3 hadden we de laatste stop en om 10 voor 6 waren we aangekomen bij het overnachtingshotel in Sonau. we konden zelf een sleutel gaan halen, ik had nummer 312 en de kamer zag er netjes uit. Vervolgens heb ik me een beetje opgefrist en rond kwart voor 7 ben ik naar beneden gegaan om te gaan dineren. Iedereen sluit wel ergens aan en het klikt gewoon, tot nu toe in elk geval :p. Het diner werd als volgt opgediend, niemand had een keus en je kreeg gewoon wat hun voor je klaar hadden gemaakt en in dit geval was het een stevige tomatensoep (met hele tenen knoflook erin), het hoofdgerecht was draadjesvlees met een saus, pasta en een salade en als toetje hadden we een soort van vruchtenkwark met partjes nectarine en het was echt heerlijk! Rond kwart voor 8 waren we klaar met eten, maar we hadden het zo gezellig dat we tot half 9 hebben zitten kletsen. Daarna ben ik even een rondje gaan lopen met twee dames en hebben we wat foto's gemaakt. Om 10 over 9 ben ik naar de kamer gegaan, want ik was moe en we moesten de volgende dag ook weer redelijki vroeg op, namelijk om kwart voor 6 en dus ben ik vandaag op tijd naar bed gegaan.

  • 01 Augustus 2012 - 15:08

    Jan En Ira:

    Hi Rowan,

    wat leuk om te horen dat je aan weer een nieuw avontuur bent begonnen! Je zult in Toscane erg gaan genieten, het is er immers prachtig!
    Heel veel plezier en we lezen graag het vervolg van je reis!!
    Liefs, Jan en Ira x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 31632

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: