Eindelijk zomer! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu Eindelijk zomer! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

Eindelijk zomer!

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

01 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Het klinkt misschien raar, maar wat is het heerlijk om gewoon weer in je zomerpyjama je bed uit te zweten en dat je ’s ochtends al heerlijk in de zon kan liggen…en dat hebben we dan ook al gedaan vandaag. Wij, de drie meiden, zijn rond half 11 met de metro naar het strand gegaan, handdoekje mee en lekker genieten: nu is het eindelijk echt zomer! Na ongeveer 2 uur bakken, zijn we naar de school gegaan, omdat er om 1 uur een informatiebijeenkomst zou zijn. Nou, we hebben niet heel veel meer informatie gekregen dan dat er in de folders stond, dus na 10 minuten herhaling, moesten we nog tot 3 uur wachten op ‘la clase’. Maar bij de school hebben ze een klein terrasje waar we hebben zitten wachten. Iets over 3 zijn we met de les begonnen, de klassen zijn echt heel klein en ik zit met nog 2 andere meiden in een klasje. Ik merk wel dat ik toch een achterstand heb, vooral mondeling lukt het nog niet zo, maar hopelijk wordt dat gedurende de komende dagen al flink beter. De les duurt van 3 tot kwart voor 5, dan hebben we een half uur pauze en dan moeten we nog tot 7 uur. Vandaag hebben we uitleg gekregen over het DELE-examen en alvast een tekstje uitgeplozen (we moesten namelijk de fouten eruit halen :S) De lerares is een aardige, leuke vrouw, maar toch wel een beetje streng, maar ik kan niet meer doen dan mijn best, dus als ik er niet uitkom, dan niet…want ze spreken hier dus geen letter Engels :P…maar het komt allemaal wel goed. Ook hebben we al huiswerk gekregen: het Nederlandse meisje niks, het Duitse meisje één opdracht van ongeveer een kwartiertje werk en ik moet al ineens een heel examen maken van 2,5 uur!!!... nou ja, ik ga er dadelijk al aan beginnen en als ik het niet afkrijg vandaag, dan ga ik morgen op het strand wel verder :D… Om 7 uur waren we klaar en zijn we met de metro naar onze halte gegaan, eerst nog even boodschappen doen voor het avondeten en vervolgens terug naar het appartementje. Ik heb gekookt vandaag: pasta met tomatensaus en stokbrood met aioli…best goed te knagen. Nu ben ik best moe van de les van vandaag, omdat je toch ineens moet switchen van Nederlands/Engels naar Spaans, dus mijn hersenen moeten weer een beetje in vorm komen, maar onderling spreken we ook al steeds meer Spaans, dus uiteindelijk móet het allemaal goed komen, toch? Ik ga nu toch maar aan mijn huiswerk beginnen, duim voor me en waarschijnlijk tot morgen.
Hasta luego!

  • 01 Augustus 2011 - 20:06

    Jan En Ira:

    Nou Rowan, de dag is veelbelovend begonnen zo op het strand :-) Maar er wordt 's middags dan ook wel eea van je verwacht, dus dat compenseert weer een beetje!
    Het zal best even doorbijten zijn, maar oefenen baart kunst! Je zult zien dat je na een week al het gevoel hebt er steeds beter in te komen. Gewoon stug oefenen en fouten blijven maken, daar leer je alleen maar van (en mensen in de winkels allerlei vragen stellen en laten corrigeren, ze vinden het alleen maar leuk dat jij interesse hebt in hun taal en land!).
    Je hebt wel een flinke kluif gekregen zeg, meteen een paar uur durend examen! Maar hoe dan ook, je moet er toch doorheen, dat gaat jou wel lukken! Heel veel succes ermee en we horen wel hoe het uiteindelijk is gegaan!!
    Tot horens/schrijfs!! Jan en Ira xox

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 31518

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: