dag 2, heenreis naar Montecatini - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu dag 2, heenreis naar Montecatini - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

dag 2, heenreis naar Montecatini

Blijf op de hoogte en volg Rowan

31 Juli 2012 | Italië, Montecatini Terme

Vandaag ging de wekker om 10 voor 6 en toen heb ik me klaar gemaakt en mijn koffer ingepakt. Vervolgens ben ik gaan ontbijten en het was een heerlijk uitgebreid buffet met warme broodjes, verschillende soorten kaas, vlees, brie, cereals, koffie, thee en jus. Na het ontbijt heb ik de koffer in de bus gezet en rond half 8 zijn we dan vertrokken op weg naar Montecatini! Om 10 over 9 hebben we de eerste stop in Zwitserland gemaakt en als je hier naar toilet wilde, was het een duur plasje, je moest namelijk 1 euro betalen! Koekoek! Om half 10 zijn we vervolgens weer verder gaan rijden en om 10 voor 12 zijn we gestopt om te lunchen en ik had een heerlijke, maar ook dure McChicken. Omdat de lunchpauzes altijd wat langer duren heb ik nog een tijdje buiten in de zon kunnen gaan zitten en was hier al 27 graden :D. Om 5 over half 1 zijn we weer verder gaan rijden, via de Gothardtunnel, en we hebben helemaal geen files gehad, heerlijk. Ook kregen we halverwege te horen dat dag 4 en 6 zijn omgedraaid, dus voor diegene die mij van dag tot dag volgen, dag 4 gaan we naar Elba en dan op dag 6 naar Pisa en Carrerra. Om 5 over 3 hebben we de laatste pauze ingelast en daarna zijn we doorgereden naar ons hotel. Bij dit hotel moesten we onszelf melden bij de receptie en kreeg je de sleutel, ik kreeg kamer 501, helemaal bovenin, want zelfs de lift loopt maar tot de 4e, dus moest ik mijn koffer toch nog trappen op tillen. Mijn hotelkamer is niet heel erg groot en het heeft geen normaal raam, alleen 2 kleine luikjes, maar het is groot genoeg voor mij alleen en je hoeft er toch alleen maar te slapen, als het maar schoon is, toch?! Op de kamer heb ik eerst een beetje mijn spulletjes in orde gemaakt en vervolgens ben ik om 10 over 6 met 3 dames het stadje ingelopen. Het is niet al te groot, maar wel gezellig met veel winkeltjes en restaurantjes. Rond kwart voor 7 waren we terug in het hotel en hier heb ik me wat opgefrist omdat we om half 8 konden dineren. Nou, het diner bestaat uit, niet schrikken……5 gangen! En dat elke dag :p. We begonnen met een saladebuffet, vervolgens een soepje (dit was het enige wat ik minder lekker vond), gevolgd door een bord pasta, toen een bordje met vlees en spinazie en als nagerecht kwam er nog een spoom. Het enige nadeek is dat de drank niet is inbegrepen, maar het eten is echt lekker. Om 10 voor half 10 waren we dan klaar met eten, helemaal vol, en toen heb ik nog even een tijdje beneden gezeten om te internetten, aangezien dit alleen op de begane grond kan…niet zo handig dus, maar goed, is niet anders. Om kwart over 11 ben ik naar boven gegaan en tegen 12 uur ben ik gaan slapen.

  • 02 Augustus 2012 - 10:07

    Jan En Ira:

    Hi Rowan,

    wat een mazzel dat jullie niet in de files terecht zijn gekomen, super zeg! Kom je tenminste nog een beetje uitgerust aan, ook al hoef je niet zelf te rijden. Qua eten kom je niets tekort, zo te horen, enne, je mag gerust een gang overslaan hoor, als 't teveel wordt ;-) Phew, dat hou je niet iedere dag vol, zoveel!!
    Liefs, Jan en Ira

  • 03 Mei 2013 - 11:47

    Marja Boulogne:

    Ik ga deze reis ook maken. Kan je mij vertellen wat de naam van het hotel is. Groetjes, marja

  • 03 Mei 2013 - 16:34

    Marja:

    Hoi Rowan, bedankt voor je snelle reactie. Heb je verslag gelezen en kreeg er steeds meer zin in. Er was 1 ding wat ik niet begreep en dat was je leeftijd, want de singlereizen bij effeweg zijn allemaal voor 50-plussers zo ver ik begrepen had.
    Klopt het dat je je eigen reisgezelschap pas in Nieuw-Dijk ziet en dat het niet de mensen zijn die in de bus zitten die je ophaalt. Nou ik hoor het nog wel. De 50+ Marja

  • 03 Mei 2013 - 17:02

    Rowan:

    Hallo Marja,

    De meeste mensen waren inderdaad 50+ en ik was toen 21. Maar desalnietemin heb toch een geweldige vakantie gehad en er zat nog een iemand meer in van 27. Het waren net allemaal ooms en tantes voor mij. Ik hecht niet zoveel waarde aan leeftijd, als het maar gezellig is en dat was het zeker.
    Het klopt ook dat je door een bepaalde bus opgehaald wordt binnen je regio en dat je de mensen waarmee je op vakantie gaat pas ziet bij jufrouw Tok. Dit omdat er door heel Nederland mensen moeten worden opgehaald en anders ben je al heel Nederland doorgeweest om de juiste mensen op te halen.

    Nogmaals veel plezier en als je nog meer wilt weten, laat maar van je horen :)

    Groetjes Rowan

  • 15 Augustus 2014 - 11:34

    Marja Boulogne:

    Hoi Rowan, zou je bovenstaande teksten van mij willen verwijderen, want als je mijn naam intikt op Google krijgt iedereen dit te zien en dat wil ik niet. Alvast bedankt.
    Groetjes
    Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowan

Actief sinds 09 Mei 2010
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 31512

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 20 Maart 2017

17 dagen Peru

02 Maart 2016 - 18 Maart 2016

17 dagen rondreis Costa Rica

07 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Zuid-Afrika, van Johannesburg naar Kaapstad 17 dgn

26 Januari 2013 - 02 Februari 2013

8 dagen actief Dalarna, Zweden

30 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Singlereis Toscane

31 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

DELE cursus Barcelona

17 Juli 2010 - 02 Augustus 2010

Feestreis Miami inclusief weekje cruisen!

23 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Schoolreis naar Cuba

Landen bezocht: