Eerste paar dagen in Miami Beach... - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Miami Beach... - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Miami Beach...

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

29 Juli 2010 | Verenigde Staten, Miami

Hallo mensen,

Ik denk: ik zal weer eens iets van me laten horen na een paar dagen radiostilte.

We hebben nu eindelijk goed weer: het is vol zonnig en lekker warm (+/- 40 graden)
Maandag hebben we het rustig aan gedaan. We hebben eerst rustig buiten het hotel ontbeten en zijn 's middags langs het zwembad gaan liggen. Alle bedjes worden voor je opgemaakt en je krijgt ter plekke een handdoek. Ook kun je extra parasols vragen en dus in de zon of schaduw gaan liggen, wat je zelf wilt, heerlijk! Ook hebben ze verschillende baden en het water is warm, door de zon, dus echt afkoelen gaat niet. 'S middags kregen we te horen dat we kamers kregen met zeezicht, super! Dus koffers gepakt en op naar de 10e verdieping. Nadat we kamers geswitched hadden, zijn we nog even terug gegaan naar het zwembad, hebben 's avonds goed gegeten (nog 4 limo's gezien) en om half 1 naar bed gegaan.

De volgende dag, dinsdag, hebben we de Everglades bezocht. De auto gepakt, nog even moeten wennen aan de Tomtom, want hij is wat anders dan die van ons, ook al was hij wel nederlands ingesteld. Mam had 's ochtends alvast voor de zekerheid een airboat gereserveerd zodat we er in elk geval een ter beschikking hadden en het was ongeveer 1 uur en 40 minuten rijden. Eenmaal daar aangekomen, hebben we ons gemeld en moesten we wachten op onze captain Bill. Buiten zaten al 2 kleine krokodillen in een bak. Om 1 uur mochten we een airboat betreden en konden we het water op. Heerlijk afkoelen met een flinke vaart en op een gegeven moment kwam er een pelikaan bij ons op de boot zitten. Ik schrok me kapot, maar hij kreeg visjes van de kapitein en hij deed verder niks. Onderweg zijn we nog gestopt bij een klein eilandje waar een huisje op stond en waar verschillende insecten en andere beestjes rondliepen. Terwijl we op de boot zaten, hebben we 4 krokodillen gezien, echt schitterend en ze kwamen echt heel dichtbij :p. Na de tour van anderhalf uur, zijn we in het winkeltje wat eten gaan halen en we mochten 2 tassen uitzoeken, jeej! :p Buiten mochten we nog op de foto met een van die kleine krokodillen. Ook kregen we nog een route waar we eventueel nog meer krokodillen konden zien. Toen we daar nog rondliepen, hebben we nog meer krokodillen gezien. In totaal heb ik 12 krokodillen gezien vandaag, echt geweldig! Maar schijnbaar als je in maart-april terug komt, ligt het er vol met krokodillen, honderden! Heerlijke dag, echt genoten en ook nog dingen geleerd (bijv. dat krokodillen blind worden als ze 2 maanden in zout water liggen). 'S avonds mam, Lisan en ik sushi gegeten en Yaran en pap een mega-burger en om 12 uur te bed.

Woensdag om half 10 wakker gemaakt, ontbeten en de rest van de dag (tot een uur of 5) gaan shoppen met z'n vijven. Allerlei verschillende winkeltjes gehad, heel de lange straat afgelopen, vanaf 43st street tot voorbij 1st street en het een en ander gekocht. Toen we helemaal moe geshopt waren, zijn we om half 9 in het hotel gaan eten en om 11 uur gaan slapen, want onze voeten deden best zeer, we hebben vandaag ongeveer 20 km gelopen.

Vandaag, donderdag, hebben we weinig gedaan: we zijn bij subway gaan ontbijten en hebben vanaf half 12 tot half 5 op het strand gelegen. Nadat we gedoucht en omgekleed waren, zijn we weer de stad in gegaan, hebben daar gedineerd en hebben het avondsfeertje gesnoven, het is nog drukker dan overdag en heel gezellig. Ook alle winkels zijn nog open en je kunt nog volop overal eten. We waren rond half 11 terug op de kamer en nu zitten we tv te kijken totdat we moe zijn.

Morgen zijn we van plan langs de keys de rijden en het moet mooi zijn, met verschillende flora en fauna, we wachten af.

Helaas kan ik geen foto's online zetten, want de maccomputer kan mijn camera niet aan :(

We hebben vandaag al moeten bellen naar de vliegtuigmaatschappij om de tickets te bevestigen, dus het komt nu langzamerhand ook weer dichterbij, maar we genieten ervan zolang het nog kan.

Ik zal nog een keer posten voordat we naar huis komen, dus wie weet tot snel.

Groetjes Familie van de Graaf

p.s. Rene nogmaals van harte gefeliciteerd! Ik had je een mail gestuurd vanaf het mailadres van mijn broertje, omdat die van mij vastliep. Dus als je een mailadres hebt weggegooid omdat je die niet kende, bij deze, hij kwam van mij ;)

• 30 Juli 2010 - 16:24

Jan En Ira:

Hallo luitjes,
    lekker geurtje hè, bij die krokodillen? Zullen de tassen beter ruiken :-) Neem aan dat er wel een certificaat bij zit dat het om gekweekte crocs gaat?
    Het is wel erg lekker laid back allemaal hè, jullie v vakantie? Maar zo moet-ie ook zijn! Nog ergens een leuke Virgin Store in gedoken voor goedkope cd's? Hoe was het vandaag langs de Keys? Mooie foto's gemaakt? Veel plezier nog verder, alvast 'n fijn weekend, liefs, Jan en Ira