We're in miami, bitch - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu We're in miami, bitch - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Rowan Graaf - WaarBenJij.nu

We're in miami, bitch

Door: Rowan van de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Rowan

18 Juli 2010 | Verenigde Staten, Miami

Heej mensen,

We zijn in miami!

Zaterdag nacht om 5 uur opgehaald door de taxi. Aangekomen op het vliegveld in brussel was er een beetje onduidelijkheid waar we nou moesten zijn, maar uiteindelijk zetten de mensen van het grondpersoneel palen neer, soort gangpad waar we eerst langs een securitucheck moesten om vervolgens onze koffers in te checken. We kregen aan de balie te horen dat de catering in staking was en dat het eten dus niet zo uitgebreid was als anders. Ter compensatie kregen we per persoon bonnen ter waarde van 15 euro om te eten. Dus wij naar een zelf service ontbijtafdeling om daar broodjes te halen. Omdat we geld over hadden op de bonnen mochten we daar iets anders nog voor uitzoeken, dus 4 bueno's en 4 pakjes kauwgom gekregen.

Na het ontbijt zijn we richting douane gelopen en daarna door naar de gate. Eerst mocht de businessclass het vliegtuig in en daarna ging het per groep, wij waren groep 4. Om 5 over half 10 zaten we in het vliegtuig en we waren om half 11 opgestegen. Het was een boeing 757 en de stoelen stonden 3 aan 3. In het vliegtuig hebben we toch meer gekregen dan ik dacht, ik kreeg het niet eens allemaal op. We kregen eerst een lunchpakket met drinken, vervolgens later een snack en 2 uur voor landing kregen we nog een broodje kaas en een pak koekjes. Best allemaal goed geregeld en aardig personeel.

Om half 7 Nederlandse tijd en half 1 Amerikaanse tijd geland in New York. Nu moesten we eerst door de douane, met de bijkomstigheden als vingerafdrukken geven en irisscans. Gelukkig kwamen we er allemaal goed door en ik heb nu eindelijk mijn eerste stempel in mijn paspoort! Na deze strenge controle moesten we onze koffers ergens ophalen om er 10 meter mee te lopen en ze weer in te leveren voor de reis naar Miami AirPort. Om 10 voor 2 door handbagage en bodycheck en op naar de gate. Eigenlijk zouden we om 10 over 2 het vliegtuig in mogen om vervolgens te vertrekken om 10 over half 3, maar omdat ons vliegtuig later aangekomen was, was deze vlucht verlaat naar 3 uur. Om kwart voor 3 mochten wij, als groep 2, het vliegtuig in en we zijn om half 4 opgestegen. We hoefde nu maar 2 en een half uur te vliegen en in dit vliegtuig kregen we dan ook alleen maar drinken.

Om 10 over 6 zijn we geland en om half 7 mochten we uit het vliegtuig. Zonder nog een bodycheck of paspoort controle mochten we door naar de koffers en naar de shuttlebussen. De enige bussen die we zagen, waren witte bussen met de tekst rental car shuttle, maar omdat we moe waren, zijn we gaan vragen waar we moesten zijn. Door een buschauffeur waren we naar de 2e verdieping gestuurd. Ook daar reden diezelfde bussen en dus vroegen we een chauffeur wat we moesten doen, maar dit was een man die maar half luisterde en dus dachten we dat we goed zaten, want hij wilde ons wel brengen. Maar onderweg kregen we al het gevoel dat we verkeerd gingen en ja hoor, hij reed ons naar een plek waar je een huurauto kon ophalen. Dus wij hem verteld dat dit niet was wat we bedoelde maar hij was overtuigd dat wij het verkeerd gezegd hadden en hij wilde maar niet luisteren. Na een kleine discussie bracht hij ons terug naar de plaats waar we opgehaald waren en we moesten wachten op een rode bus waar de naam van het hotel op stond, red roof inn. Dit kon maximaal een half uur duren.

Om 10 over 8 hadden we eindelijk de goede bus, maar deze was niet rood zoals de chauffeur gezegd had (fijn die mensen die zogenaamd alles weten en ook denken dat ze gelijk hebben).

Eenmaal in het hotel ingecheckt, om half 9, gingen we naar onze kamer om de koffers weg te zetten om vervolgens te gaan eten. De kamers waren best wel ruim met televisie en gratis wifi waardoor ik nu deze site bij kan houden. Helaas zitten we hier maar een nacht. Nadat we de koffers hadden gedumpt, zijn we bij het restaurant naast het hotel een hapje gaan eten. Niet dat we heel veel honger hadden, maar we moesten iets eten. Eerst maar eens drinken besteld: 4 cola en een sprite, echt gewoon glazen van een halve liter als het niet meer was. Vervolgens een bord besteld met kippenvleugels, kippenborst en garnalen (allemaal gepaneerd) geserveerd met broccoli en rijst. Best lekker alleen had ik niet veel honger, mede door de vermoeidheid, we waren ondertussen al 23 uur wakker. Nadat we klaar waren en hadden afgerekend, zijn we terug gelopen naar het hotel en zijn we vrijwel direct naar bed gegaan, om 10 uur lagen we erin.

De volgende ochtend werden we om kwart over 8 gewekt door pap. We liepen naar beneden om te vragen waar we konden ontbijten, maar het bleek in het hotel er gratis bij te zitten, mooi! Dus wij ontbeten met een bagel met of kaas of jam en koffie/thee/sapjes. Ook hadden ze nog koeken met vulling voor erbij. Om 9 uur terug naar de kamer, ik om deze site bij te werken en yaran en lisan om op bed tv te kijken. Om half 11 moesten we onze spullen pakken omdat we om 11 uur van de kamers moeten. De koffers hebben we in een andere kamer mogen zetten en wij zijn toen buiten op het terras gaan zitten in de zon en regen tegelijk. Om 1 uur worden we opgehaald door een gratis shuttle die ons naar de pier en de boot brengt. Ik hoop dat ik daar ook verbinding heb, maar dat gaan we vanzelf meemaken.

Hopelijk tot snel.

Groetjes uit het benauwde en soms natte Miami,
Familie van de Graaf

• 18 Juli 2010 - 13:10

Vincy:

gelukkig zijn jullie goed aangekomen!!
    hopelijk hebben jullie het naar je zin!
    ik weet nu in ieder geval dat jullie internet hebben dus misschien spreek ik jullie nog wel een keer!
    veel plezier!!
    xx vincy